(+48) 22 846 24 65 biuro@contentowcy.pl

%

osób uważa, że design i estetyka strony internetowej jest najważniejszym czynnikiem zachęcającym do kontaktu z firmą

%

użytkowników dowiaduje się o ofercie firmy wyłącznie dzięki stronie internetowej

%

aktywności w internecie rozpoczyna się od wpisania pytania w wyszukiwarce

book open

Przeczytaj koniecznie!

Budowa strony jest jak budowa domu

Z budową strony jest jak z budową domu – musisz mieć “uzbrojoną” działkę (serwer), żeby móc postawić na niej szkielet konstrukcyjny budowli (CMS WordPress) i zaaranżować wnętrza (content). Znaczenie dla komfortu przebywania w takim miejscu mają zarówno jakość wykonania (surowiec, metoda itp.) jak i estetyka witryny. 

Użytkownicy, wyszukiwarki i web deweloperzy i lubią WordPress 🙂

Budujemy strony na WordPress ponieważ WordPress stwarza nieograniczone możliwości rozbudowy i dobrze współpracuje z wyszukiwarkami – jest SEO-friendly. Co trzecia strona w globalnej sieci jest zbudowana na WPress. Ten system zarządzania treścią jest bardzo wygodny i tani, ale przede wszystkim jest zoptymalizowany na poziomie kodu witryny i pozytywnie wpływa na jej pozycjonowanie. Zaletą jest prosta obsługa, w tym łatwe dodawanie nowych treści na stronę – nawet jeśli nie znasz się na tym zbyt dobrze. A jeśli chcesz rozbudować stronę o dowolną funkcjonalność to masz do wyboru nieograniczone możliwości.

Content czyli zawartość strony 

Po zoptymalizowanym kodzie i strukturze witryny, zawartość jest najważniejszą rzeczą dla długofalowego pozycjonowania w wyszukiwarkach takich jak Google, Bing czy Yahoo. Wartościowy content oznacza przede wszystkim takie treści (teksty, obrazy, filmy itp.), na które – przede wszystkim – jest zapotrzebowanie (czyli użytkownicy wpisują daną frazę, temat w wyszukiwarce), wyczerpująco, merytorycznie oraz trafnie odpowiadają na pytania, oraz dobrze i łatwo je się czyta. Story telling jest ideałem narracji, niekoniecznie tylko pisanej 🙂

Doświadczenie Użytkownika i SEO – bezcenne!

UX czyli User Experience czyli ogólne wrażenie użytkownika. SXO (ang. Search Experience Optimization) to połączenie SEO i UX, czyli przyjazne dla Użytkownika i Bota zintegrowanie się z całym ekosystemem digital jako środowiskiem zależności i powiązań.

Na nic nie zda się nam dobre pozycjonowanie jeśli odwiedzający stronę nie czują się na niej dobrze a dodatkowo poruszanie się po niej nie jest proste i intuicyjne. Ba, jeśli w o ogóle odwiedzą stronę, która ładuje się tak ciężko, że aż w domu dudni. Użytkownik najpewniej opuści takie męczące www i zwiększy współczynnik odrzuceń (ang. bounce rate), który jest jednym z najważniejszych, behawioralnych czynników rankingowych w Google.

Tworzenie przyjemnej ścieżki użytkownika w przyjemnym otoczeniu to podstawa integralnego marketingu internetowego 

Cena a wartość strony www

Jeśli zapłaciłbyś za stronę internetową 300 zł. to prawdopodobnie uważałbyś, że była to dobra okazja i świetna cena, prawda? Ale co jeśli ta tania strona nie pojawia się w ogóle w wynikach wyszukiwania lub indeksuje się na bardzo odległych pozycjach i w ogóle nie „pracuje” dla Ciebie? Nie “pracuje” co oznacza, że nie ma na niej żadnego wartościowego ruchu, który mógłby przełożyć się na sprzedaż, zapytania czy też rosnące zainteresowanie i popularność Twojej marki? Może jednak to była strata pieniędzy a nie zysk?

Teraz wyobraź sobie, że za nową stronę www (czy też sklep online) zapłaciłeś 3.000 zł, ale miesięcznie odwiedza ją przynajmniej 5.000 użytkowników (z czego 200 dokonuje zakupu). Pozwala to Twojej firmie wygenerować ponad 20.000 zł. dochodu każdego miesiąca. Czy w kontekście zysku (w postaci sprzedaży, popularności, leadów itp.) jaki generuje strona, te 3.000 zł., które na nią wydałeś to dużo?

Którą stronę wolałbyś kupić? Nieważne czy prowadzisz sklep, blog czy stronę stronę informacyjną, nieważne czy chodzi Ci o wymierne, bezpośrednie korzyści związane ze sprzedażą, czy też o zainteresowanie Twoim blogiem – co Ci po stronie, której nikt nie odwiedza?

Albo jaki sens mieć stronę internetową, która pozycjonuje się wysoko w wynikach wyszukiwania ale jej wygląd po porostu razi, a do tego jest tak nieprzyjazna dla użytkownika (bo szukać trzeba wszystkiego, bo ładuje się długo, bo 401 się pojawia itp.), że ten ucieka z niej do konkurencyjnych domen?

SPEAK & BRIEF

1.

Poznajmy się

Audyt potrzeb pozwoli nam:

    • zdefiniować projekt oraz określić audytorium docelowe
    • określić Twoje cele marketingowe
    • ustalić specyfikację techniczną strony i otoczenia sieciowego
    • ustalić jakie treści i w jakiej formie mają pojawić się na stronie 
    • określić czas realizacji projektu oraz budżet

Musimy Cię poznać, żeby zrozumieć co i w jaki sposób chcesz zakomunikować oraz, przede wszystkim, komu i w jakim celu. Jeśli masz stronę to zrobimy jej audyt, jeśli jeszcze nie to zacznij budować swoje miejsce w e-świecie z ContentOwcami 🙂

PLANNING & RESEARCH

2.

Koncepcja i strategia oraz audyty

Tworzymy ogólną koncepcję wyglądu i funkcjonowania strony, definiujemy strukturę strony i podstron oraz nawigację, określamy layout i tworzymy przyjazną ścieżkę użytkownika na stronie itp. Przeprowadzamy analizę słów kluczowych (a precyzyjniej – głównych fraz, tematów kluczowych określających Twoją działalność) oraz audyt konkurencji czy też on-page i off-page SEO.

DEVELOPMENT

3.

Infrastruktura, CMS

Wybór domeny, hostingu oraz CMS (system zarządzania treścią jak np. WordPress) to ważny krok na drodze do “wybudowania” się w internecie. Budując dom musisz mieć działkę, którą uzbroisz oraz wybrać metodę jaką będziesz się budować. Staranny dobór serwera pod konkretne potrzeby, wykupienie domeny (adresu) oraz zainstalowanie na niej CMS-a to kroki, na które trzeba wziąć dokładnie pod uwagę ponieważ mają one bezpośredni wpływ na SEO i pozycjonowanie strony.

DESIGN

4.

UX – wygląd i architektura strony

Na tym etapie skupiamy się na designie interfejsu i jego atrakcyjności. Dobieramy schemat kolorów, fonty, implementujemy logo, tworzymy interaktywne elementy strony jak np. animacje, slidery, buttony, szlifujemy doświadczenie użytkownika itp.

Dobrą zasadą jest przyjęcie takiej struktury witryny, na której ścieżka użytkownik jest krótka, prosta i przyjemna a estetyka strony zachęca do spędzenia na niej czasu z przyjemnością, niż zniechęca designem i trudnością poruszania się po niej. User is King. User Experiance.

CONTENT

5.

Treść strony, czyli content is king

Strona ma być prosta, czytelna, łatwa w odbiorze i po prostu wartościowa dla użytkownika. Wypełnienie strony contentem stanowi znakomitą większość procesu tworzenia strony internetowej. Aby stworzyć coś wartościowego i przekonwertować odwiedzającego w kupującego czy też w “konsumującego” koniecznie należy zainwestować w angażujące treści w odpowiedniej formie (artykuły blogowe, karty produktów w e-commerce, case study, webinary, wideoprezentacje, recenzje, infografiki, grafiki, zdjęcia, filmy i animacje itp.). Ten content należy zoptymalizować dla komunikacji z wyszukiwarkami (SEO), przeprowadzić analizę głównych fraz kluczowych określających “granice” Twojej aktywności w internecie oraz wzbogacić doświadczenie użytkownika elementami interaktywnymi oraz innymi. Należy pamiętać o stałych elementach każdej strony jak np. mapa Google, formularz kontaktowy, newsletter, call-to-action, buttony itp.) 

LAUNCH & MAINTENANCE

6.

Publikacja i zarządzanie stroną

Koniec projektu poprzedzają testy czasu ładowania się strony, UX, linkowania, integracji z web analytics. Po publikacji live na serwerze trzeba pamiętać o zarządzaniu nieruchomością, czyli aktualizowaniu oprogramowania (CMS) oraz samego wyglądu strony i jej funkcjonowania, wdrażanie rozszerzeń (pluginów w WP), rozwiązywaniu problemów techniczno-informatycznych. Poprawne i skuteczne dodawanie i zarządzanie treściami na stronie wymaga znajomości SEO oraz kluczowych “fraz” danej branży i – ostatecznie – lekkiego pióra 🙂

newspaper projector message chat girl woman basket magnifier search loupe web diamond settings gear letter mail lamp purse wallet bomb heart book planchette task folder market shop Exclamation Triangle Check code