(+48) 22 846 24 65 biuro@contentowcy.pl

Strategia Marketingowa i Konsultacje

Strategia w marketingu jest jak partia szachów – żeby dobrze ją rozegrać musisz znać zasady rządzące rynkiem, swoje możliwości i zasoby oraz znać przeciwnika. Każdy dobry projekt marketingowy powinien rozpocząć się audytem potrzeb Klienta oraz otoczenia rynkowego i  konkurencji. Tylko przy jasno zaplanowanej strategii działań możesz zyskać przewagę i osiągnąć swój cel. Pomożemy Ci wejść do świata digital z dobrze dobraną strategią i nienagannym wizerunkiem marki tak abyś osiągnął swój cel – nieważne czy sprzedajesz w e-commerce, piszesz bloga czy chcesz rozwijać stronę.

Strategia marketingowa to szerokie pojęcie, w którym mieści się cała koncepcja i wizerunek marki. To zbiór działań mających na celu przedstawienie i uwypuklenie jej charakteru, wartości, mocnych stron. Zarówno w oczach potencjalnych, jak i obecnych klientów.
Zbudowanie skutecznej i spójnej strategii marketingowej jest pierwszym i najważniejszym krokiem, od którego zależy skuteczność działań reklamowych, promocyjnych, sprzedażowych i wizerunkowych. Nie oznacza to jednak, że tylko nowe firmy, muszą ją starannie przygotować. Wobec dynamicznie zmieniającego się rynku, potrzeb klientów, rosnącej konkurencji pojawia się bowiem konieczność dostosowania strategii i wizji do wielu zmiennych. Im mniej w tym przypadkowości, im lepszy plan, tym większa szansa na powodzenie. Tylko takie podejście umożliwia realny rozwój. Czasami wiąże się to ze zmianą pierwotnej koncepcji, ulepszaniem jej i przecieraniu nowych szlaków. A co za tym idzie – nawet długofalowa strategia musi być elastyczna, aby mogła być skuteczna.

Skuteczna strategia marketingowa to taka, która odpowiada na potrzeby klientów i jednocześnie pozwala na realizację biznesowych celów. To kreacja wizualna, merytoryczna, komunikacja, która pozwala wyróżnić się na tle konkurencji, stać się zapamiętywanym, przyciągać uwagę odbiorców.
Nie ma na to jednego, uniwersalnego przepisu, co sprawia, że każda firma musi wypracować własne rozwiązania i koncepcję marketingową. Dlaczego warto to zrobić?

Dlaczego warto?

•    Wszystko zaczyna się od analizy, dzięki której otrzymujemy bezcenną wiedzę o naszych usługach, produktach, klientach, konkurencji, rynku. Ma to znaczenie nie tylko przy budowaniu strategii marketingowej
•    Dobrze przemyślana strategia pozwala zidentyfikować mocne i słabsze strony, co poprawia skuteczniejszych działań i pozwala ustalić priorytety
•    Strategia pozwala poznać i skupić się na możliwościach, pomaga wykorzystać potencjał kryjący się w każdej marce
•    Pomaga w zdiagnozowaniu ryzyka i zagrożeń, co w konsekwencji sprawia, że łatwiej ich uniknąć
•    Identyfikuje narzędzia, które pomogą w realizacji określonych celów
•    Umożliwia lepszą optymalizację czasu i kosztów, wskazując najbardziej efektywne metody promocji, komunikacji i obsługi
•    Pozwala stać się bardziej konkurencyjnym
•    Jest fundamentem wszelkich kampanii i działań reklamowych – podnosi ich skuteczność
•    Podnosi sprzedaż, zyski i umożliwia dotarcie do szerszej grupy odbiorców
•    pozwala nie tylko na skuteczną komunikacje, ale też na budowanie trwałych relacji z klientami i partnerami biznesowymi

Co proponujemy?

Analizę bieżących trendów – czyli zidentyfikowanie jak trendy rynkowe mogą wspomóc rozwój marki

Analizę konkurencji – czyli szczegółowo określona tożsamość konkurencyjnych marek z danej branży lub regionu.

Analiza grupy docelowej – czyli rozpoznanie najważniejszych cech, potrzeb, języka komunikacji odbiorców marki

Określenie charakteru marki – czyli jej mocnych i słabszych stron, unikalnych cech, tożsamości, wartości, z którymi marka ma się kojarzyć. Opracowanie unikalnego języka

Naming – czyli stworzenie unikalnej nazwy marki, kampanii, produktów i usług

Założenia identyfikacji wizualnej, czyli określenie wizualnych cech charakterystycznych, przymiotów, symboli, kolorystyki, które będą integralną częścią strategii i wizerunku marki. Pozwalające się wyróżnić, dopasować do trendów i upodobań grupy docelowej.

Opracowanie strategii pozycjonowania marki, czyli analiza i wybór skutecznych form pozycjonowania marki w sieci. Zarówno w teorii, jak w praktyce.

Opracowanie koncepcji i realizacja content marketingowa, czyli od słów do czynu. W oparciu o daną wizję i koncepcję, stworzymy dopasowany content na stronę, bloga, materiały promocyjne itd.

Konsultacje i doradztwo – pomagamy w praktyce i w teorii, wychodząc z założenia, że kreatywny i dobry pomysł to czasami połowa sukcesu

Reklama i promocja marki – w oparciu o strategię marketingową, pomagamy tworzyć i realizować kampanie reklamowe w sieci i nie tylko.

Strategia rozwoju, czyli długofalowa koncepcja budowania wizerunku marki, zakładająca wykorzystanie wszystkich dostępnych możliwości i zniwelowania głównych czynników ryzyka

newspaper projector message chat girl woman basket magnifier search loupe web diamond settings gear letter mail lamp purse wallet bomb heart book planchette task folder market shop Exclamation Triangle Check code