(+48) 22 846 24 65 biuro@contentowcy.pl

Płatna reklama PPC w Google i na Facebook – od reklamy w wyszukiwarkach, po reklamę w social media

Nie możesz doczekać się na efekty jakie przyniesie organiczne SEO? Na szczęście jest Google Ads, Facebook Ads oraz inne płatne kanały umożliwiające natychmiastowe dotarcia do klientów z ofertą, nawet jeśli dopiero stawiasz pierwsze kroki w digital. Reklama PPC (czasem nazywana CPC lub linków sponsorowanych) i SEO to krótko- i długofalowy model działania w kierunku wypracowania zasięgu, zysku i rozpoznawalności. 

Co to jest reklama PPC?

Pay Per Click (PPC) to model marketingu cyfrowego, w którym reklamy są wyświetlane w wyszukiwarkach, gdy potencjalni klienci szukają określonych słów kluczowych i wpisują je w pasek wyszukiwania.

Reklamodawcy są obciążani finansowo tylko wtedy, gdy ktoś kliknie reklamę, więc reklama może być wyświetlana wiele razy bez dodatkowych kosztów (w przeciwieństwie do reklamy display, gdzie płaci się za wyświetlenie reklamy, niezależnie od tego, jakie działania podejmie oglądający).

Płatna reklama w wyszukiwarkach zazwyczaj kojarzy się głównie z Google Adwords (obecnie Google Ads). Gigant z Mountan View ma ponad 90% udziału w globalnym rynku, co oznacza że 9 na 10 użytkowników na świecie używa właśnie tej wyszukiwarki.

Również w Polsce reklama Google jest najpopularniejszą i najskuteczniejszą formą płatnej reklamy w wynikach wyszukiwania a wraz z reklamą na Facebook stanowi niemal 100% wszystkich płatnych działań marketingowych w internecie.

Często zadawane pytania

Jak działa reklama PPC?

Zasadniczo jest to sposób na “kupowanie” wizyt na swojej stronie, w przeciwieństwie do pozycjonowania organicznego za pomocą SEO i content marketingu.

Jeśli ktoś kliknie reklamę, reklamodawca musi zapłacić za kliknięcie przeglądarce (np. Google, Bing, Yahoo, Yandex itp.)

W Google AdWords reklamy wyświetlane najwyżej w wynikach wyszukiwania są tymi, które Google uznaje za najbardziej trafne dla użytkownika, i które miały najwyższą stawkę za wyświetlenie.

Należy pamiętać, że strona do której prowadzi link reklamy, również powinna zostać zoptymalizowana ponieważ bezpośrednio ma to wpływ na pozycję reklamy oraz koszt za kliknięcie. 

 

Ile kosztuje reklama w Google Ads?

Kwota, którą płacisz za każde kliknięcie w reklamę, zależy głównie od tego jaka jest konkurencja dla poszczególnych słów kluczowych oraz jaka jest miara trafności i jakości Twojej reklamy oraz landingpage’a, do którego reklama kieruje.

Jeśli strona docelowa nie jest należycie zoptymalizowana to stawka za kliknięcie będzie wyższa.

Stawka za kliknięcie może kosztować zarówno kilka groszy jak i kilkadziesiąt albo nawet kilkaset złotych!

Czy można łączyć PPC z SEO?

Można a nawet trzeba. Osoby, które inwestują w reklamę PPC, często robią to czekając na wyniki pozycjonowania organicznego.

Obie metody pozycjonowania są od siebie zależne – jeśli strona nie jest zoptymalizowana pod względem SEO, Google nie wyświetli Twojej reklamy na wysokiej pozycji a koszt kliknięcia będzie wyższy.

A jeśli już jesteś na szczycie organicznych wyników wyszukiwania i masz dodatkowo wyświetloną reklamę pay-per-click, to szansa, że użytkownik odwiedzi Twoją stronę, wzrasta do ponad 90%.

Dowiedz się więcej o Google Ads przechodząc bezpośrednio na stronę Google.

newspaper projector message chat girl woman basket magnifier search loupe web diamond settings gear letter mail lamp purse wallet bomb heart book planchette task folder market shop Exclamation Triangle Check code