E-mail marketing jest popularny ponieważ jest skuteczny i opłacalny
E-mail ma 3 razy większą siłę sprzedaży niż social media. Za to umieszczenie przycisków społecznościowych w wiadomościach e-mail zwiększa CRT (ilość przejść na stronę) o 150%. Nie wymaga znacznych nakładów finansowych, ma bardzo dobrą stopę zwrotu (ROI).
Ponad 70% decyzji zakupowych z urządzeń mobilnych zostało podjętych pod wpływem kampanii e-mailingowej a ponad 90% użytkowników sprawdza swoją skrzynkę mejlową przynajmniej raz dziennie (pomijając automatyczne synchronizacje).
E-mail marketing jest idealnym narzędziem do cyklicznie powtarzanych i jednorazowych kampanii promocyjnych jak np. newsletter z informacją o nowych produktach, publikacjach, rabatach, eventach czy też darmowych materiałach do pobrania itp.
Złożenie życzeń urodzinowych Użytkownikowi (jeśli znamy oczywiście datę urodzin) będzie dla niego z pewnością miłym zaskoczeniem, zwłaszcza jeśli będzie połączone z rabatem 🙂
Wiedziałeś, że współczynnik otwarcia e-maili jest wyraźnie niższy w weekend niż w tygodniu?
Wiemy jak robić e-mail kampanię na miarę Napoleona! 🙂 – kliknij w poniższy przycisk jeśli chcesz o tym z nami porozmawiać.
Jak wygląda przebieg kampanii i współpraca?
- Jasno określamy cel kampanii e-mail.
- Planujemy strategię i tworzymy content.
- Rozpoczynamy kampanię po testach.
- Gromadzimy dane z ruch na stronie i analizujemy efektywność (KPI)
- Raportujemy i optymalizujemy kampanię zwrotnie.
Co daje e-mail marketing?
Oszczędność
Email marketing generuje niskie koszty oraz dużą stopę zwrotu z inwestycji (ang. ROI)
Zasięg
E-mail marketing pozwala tanio dotrzeć z komunikatem firmy do nieograniczonej liczby odbiorców i potencjalnych klientów.
Szybkość
Po ustaleniu celu i strategi kampanii jej realizacja trwa bardzo krótko.
Elastyczność
E-mail marketing pozwala na skuteczne dostosowanie komunikatu i działań do celu jaki ma służy. Nie zawsze musi mieć charakter sprzedażowy, może mieć również prestiżowy.
Zgodność z RODO
Po wejściu w życie RODO mogłoby się wydawać, że życie w digital marketingu będzie cięższe. RODO utrudniło działania jedynie nieuczciwym firmom i spamerom – Ty i Twoi subskrybenci możecie spać spokojnie.
Skuteczność
E-mail marketing jest jednym z najskuteczniejszych kanałów w obszarze generowania ruchu na stronie www oraz konwertowania odwiedzającego w kupującego.
Opłacalność
Bardzo wysoki procent zwrotu z inwestycji (ang. ROI) – aż 66% osób korzystających z e-mail marketingu uważa go za formę reklamy z doskonałym lub bardzo dobrym wskaźnikiem zwrotu z inwestycji.
Personalizacja
Dostęp do Big Data i ich analiza pozwalają dokładnie spersonalizować i stargetować komunikat dla konkretnej grupy odbiorców, którymi jesteś zainteresowany. Treść kampanii mailingowych staje się „szyta na miarę” i dostosowana do indywidualnych potrzeb użytkownika.
Budowanie relacji
E-mail marketing pomaga w budowaniu trwałych relacji marka-Klient, szczególnie jeśli treści e-maila jest wartościowa, dostosowana do odbiorcy i regularnie wysyłana.
Mierzalne dane
Odbiorca naszego maila, reaguje na niego w określony sposób. Analiza behawioralna zwrotnego ruchu na stronie daje wgląd w zachowanie odbiorców oraz ich interakcje z witryną a także pozwala oszacować skuteczność kampanii.
Skalowalność
Możliwość dowolnego zwiększania liczby odbiorców kampanii mailingowej
Automatyzacja
Narzędzia do wysyłki kampanii mailingowych pozwalają m.in. na automatyzację procesów związanych z segmentacją odbiorców, przydzielaniem ich do konkretnych wysyłek z odpowiednimi treściami. Obniża to koszt obsługi kampanii lub generuje dodatkowy czas na realizację innych zadań.