King Cont czyli content is king
“Wartościowy content jest kluczowy dla zajęcia wysokich pozycji w wyszukiwarce Google.”
Treść serwisu to obecnie najważniejszy czynnik rankingowy Google i innych wyszukiwarek a prawdziwy marketing treści to wyzwanie wykraczające dalece poza zwykłe pisanie i publikowanie. Unikalny dla użytkownika i przyjazny dla wyszukiwarek content – podobnie jak zdrowa, wartościowa i urozmaicona dieta – przynosi korzyści w postaci zadowolenia odbiorców, wysokiego pozycjonowania, ruchu, konwersji, wzrostu rozpoznawalności itp.
Prawie 80% klientów czuje specyficzną więź do marki, która promuje swój wizerunek czy też produkt użytecznym contentem oraz wartością dodaną gratis i pro bono (jak np. dodatkowe porady lub film producenta na temat tego jak jeździć ekonomicznie autem).
Takie działania promocyjne budują profesjonalny wizerunek i pozytywny odbiór w środowisku nie tylko digital. Treść jest podstawowym narzędziem pozycjonowania co tłumaczy wyjątkowo wysokie nakłady finansowe na tą formę marketingu i rezultaty jakie przynosi.
%
konsumentów woli zapoznać się z firmą i jej produktami za pośrednictwem unikalnego contentu niż narzucających się reklam produktowych.
%
tańszy jest content marketing w porównaniu z tradycyjnym i przynosi 3 razy większe zyski.
%
osób zajmujących się sprzedażą B2C stawia głównie na content marketing w budowaniu rozpoznawalności i pozycjonowaniu
Co to jest content marketing?
Marketing treści to konsekwentne tworzenie, publikowanie i dystrybucja treści użytecznych dla docelowego audytorium. Jakość publikacji jest tym co kształtuje relację użytkownik – wyszukiwarka – firma i ma bezpośredni wpływ na wizerunek, popularność i sprzedaż.
Co to jest dobry content?
Treści o wysokiej jakości i angażujące użytkownika mają kilka cech wspólnych – są: użyteczne i wartościowe oraz / lub rozrywkowe, zabawne, dobrze opowiedziane, autentyczne.
Frazy kluczowe
Główne i poboczne frazy kluczowe ukazują na jakie tematy warto zwrócić uwagę ze względu na ich popularność, czyli liczbę wyszukiwań w danym czasie. Analiza fraz kluczowych to podstawowy krok poprzedzający tworzenie artykuły w celu jego pozycjonowania.
Typy contentu
Wpisy na blogu, e-maile, webinary, wpisy na social media, e-books, white papers, filmy video, infografiki, artykuły, prezentacje, animacje, podcasty, case study, przewodniki i inne.