(+48) 22 846 24 65 biuro@contentowcy.pl

Branding i personal branding czyli wizerunek i komunikacja

Marka to nie logo lub slogan reklamowy – to osobowość a rozpoznawalna i szanowana marka to osobistość.
Jest esencją charakterystycznych cech, które określają firmę lub osobę i stosunek do niej użytkowników.
Marka jest syntezą jakości i zaufania a wysoko notowana w świadomości i w wynikach wyszukiwania to ideał każdego przedsiębiorcy.

%

użytkowników nie ufa marce ze względu na złamane obietnice lub brak spójności wizerunkowej.

%

użytkowników oczekuje spójnego doświadczenia w odbiorze marki w każdym punkcie styku z brandem.

%

Prawie dwukrotnie wzrasta rozpoznawalność marki po określeniu jej tożsamości wizualnej.

%

osób deklaruje, że wspólne wartości są głównym powodem nawiązania relacji z marką

Doświadczenie użytkownika

Upewnij się, że Twoi klienci są traktowani z szacunkiem, uprzejmością i nadzwyczajną troską. Wszelkie interakcje z klientami – twarzą w twarz, telefoniczne, czy związane z przeglądanie strony internetowej albo wizytą w punkcie fizycznym – powinny być pozytywne. Spraw by Twoje audytorium było po prostu zadowolone i wybrało Ciebie, a nie Twoją konkurencję. Nie jesteś sam na rynku a konkurencja nie śpi.

Identyfikacja marki

Pierwsze wrażenie, jakie klient ma odnośnie Ciebie, zostanie przekazane dalej jako opinia. Niezależnie od tego, czy jest to logo, strona internetowa, kupon, bezpośrednia przesyłka pocztowa czy font, design ma kluczowe znaczenie w formułowaniu opinii. Upewnij się, że wszystko z czym użytkownik ma kontakt jest proste, estetycznie atrakcyjne, wciągające i unikalne.

Spójny wizerunek

Bez konsekwencji w budowaniu wizerunku i tożsamości wszelkie próby, jakie podejmujesz, aby stworzyć brand, zawiodą. Spójny przekaz i kompleksowa strategia budowy wizerunku są niezbędnym warunkiem zaistnienia w świadomości odbiorców oraz odniesienia sukcesu w swojej niszy rynkowej.

Przekaz

Stwórz taki przekaz marki, który jest uczciwym i autentycznym odzwierciedleniem Twojej firmy i trzymaj się tej drogi. Zadaj sobie podstawowe pytania typu: Czym zajmuje się Twoja firma? Co Cię wyróżnia wśród konkurencji? Jaka jest grupa docelowa Twoich klientów? Czy oferujesz szybką obsługę i wsparcie posprzedażowe? To tylko przykłady ważnych pytań.

Pozycjonowanie w świadomości

Wiedz kim jesteś oraz co oferujesz i komu. Określ idealny typ klienta i zdobądź niszę rynkową, która Cię interesuje, dokładnie określając  potrzeby i pragnienia docelowej persony. Pomyśl o tym, co odróżnia cię od konkurencji i staraj się to podkreślać, tak często jak to możliwe. Zajmij swoją pozycję startową w wyścigu o zaufanie Użytkownika.

Integracja

Skuteczne budowanie marki obejmuje każdy aspekt działalności – jak witasz klientów, w co się ubierasz na rozmowy handlowe, dobór i styl materiałów promocyjnych, jakość Twojej obecności online … wszystko! Płynna integracja marki wymaga, aby wszyscy i wszystko śpiewało tą samą melodię i uzupełniało się bez dysonansów.

%

wzrasta zaufanie użytkownika w przypadku formułowania opinii o marce przez eksperta lub osobę znajomą i szanowaną

%

użytkowników internetu uważa, że rekomendacja innego Klienta jest najlepszą formą reklamy brandu

%

kupujących spędza więcej czasu na docelowej stronie po wcześniejszej jej rekomendacji przez znajomych w kręgach np. social media

%

osób musi zetknąć się z informacją od 3. do 5. razy nim uznają ją za fakt.

Archetypy mają moc!

Poniżej “ikoniczne”, najczęściej spotykane archetypy w brandingu oraz sławne firmy, które je reprezentują. A jaki archetyp uosabia Twoją markę?

newspaper projector message chat girl woman basket magnifier search loupe web diamond settings gear letter mail lamp purse wallet bomb heart book planchette task folder market shop Exclamation Triangle Check code